محدودیت
جنینِ درون رحم، نه رنگ را میشناسد نه طعم و مزه را، نه بزرگی و نه کوچکی، نه بسیاری از چیزهایی را که پیرامون ما هست. اکنون اگر مجبور باشیم مثلاً مزهی یک موز و عطر و بوی آن را برایش وصف کنیم؛ نهایتاً باید به او بگوییم: «موز مانند یک گرمای آرامش بخش بدن مادر است مانند یک خون خوشمزه! است [البته به فرض که معنای خون و مزه آن را بشناسد] مانند صدای ضربان قلب مادر است و ... .» ولی آیا واقعاً اینها توصیف صحیحی از موز و اوصاف آن است؟ قطعاً خیر، تنها اثر اینگونه توصیف این است که به جنین میفهمانیم: «موز لذت بخش است». انسان نیز مانند جنینِ در رحم است، او به دلیل محدودیتهای فراوان مادی قادر به درک بسیاری از امور و لذایذ معنوی نیست. او قادر به فهم لذتهای عظیم بهشت و عذابهای هولناک جهنم نیست و اگر قرآن کریم در وصف این لذتها از مثالهایی مثل «رودی از شیر و عسل، درختان بهشتی ... » بهره گرفته و نیز اگر در وصف عذابهای جهنم از اموری مثل «آتش سوزان، آبی جوشان و فلزمذاب و...» استفاده کرده است همه و همه به خاطر این محدودیت انسان است و گرنه، نه لذتهای بهشتی و نه عذابهای دوزخ برای ما قابل درک نیست و بلکه بسیار فراتر و عظیمتر از آن است که میفهمیم. خداوند متعال در حدیثی قدسی میفرماید:
أَعْدَدْتُ لِعِبَادِی الصّالِحینَ مَا لَا عَیْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ بِقَلْبِ بَشَرٍ. (جواهر السنیه، ص 704)
«برای بندگان صالحم چیزهایی را آماده کردهام که نه چشمها دیده و نه گوشی شنیده است و نه حتی بر قلب بشری خطور کرده است»
آقا سیدعزیز! من خیلی دلم می خواد در خدمت شماها باشم امام اولا کارهای زیادی دارم -که البته همانها نیز در راستای رفع مشکلات شماهاست- و ثانیا تند نویس نیستم و تایپ مطالب از سوی من خیلی طول میکشه و ثالثا جواب بعضی سوالها گاه خیلی طولانی است و نمی شود با یک یا دو جمله به آنها پرداخت البته من تلاش می کنم موجز و مختصر در خدمت باشم و به آنها یکی یکی جواب دهم برای نمونه به همین سوالات آخری یکی یکی جواب میدم ولی شما اگه بتونی همسفرانت را به طور ناشناس به آدرسی که در آنجا هیئت داریم دعوت کنی تا حضورا به سوالات پاسخ بدیم خیلی خوب میشه. آدرس هیئت: برای تهرانی ها: خیابان آذربایجان خیابان قصرالدشت پایین تر از چهارراه مرتضوی کوچه شهید غفاری اولین منزل سمت راست. البته این آدرس موقت است. شنبه ها ساعت 18 .
اما پاسخ ها؛ توجه: سوالات با رنگ قرمز و پاسخها با رنگ آبی مشخص شده اند.
چرا خود ارضایی گناهه؟
1- کافیه اندکی به نظرات بچه هایی که از این معضل رنج می برند توجه کنی.
2- همانگونه که اعتیاد به مواد مخدر برای معتادان لذتبخش است ولی آثار بسیار مخربی دارد این نوع اعتیاد نیز مانند همه آنهاست در مورد مضرات این عمل در سایتها جستجو کن آنوقت می بینی که چرا خداوند آن را حرام کرده است.
چرا مسیحی ها پدر دارن می تونن ازش کمک بگیرن ولی ما نداریم؟
اگه منظور از پدر، افرادی تحت عنوان پدر روحانی است که خوب ما هم از وجود روحانیون برخورداریم اما اگر منظور از پدر یعنی همان خدا که آنها او را پدر می نامند؛ که ما به خاطر اینکه او را منزه از تشبیه و دارای جسم بودن می دانیم چنین خدایی را اصلا قبول نداریم زیرا این خدا ناقص و محدود است و ...
واسه چی وقتی به دنیا اومدم بدون اینکه خودم بخوام دم گوشم شهادتین خوندن؟
به همان دلیل که والدینت تو را از نوزادی تا زمانی که بزرگ شوی حفظ و نگهداری کرده اند. راستی چرا اینقدر مراقب تو بوده اند؟ بله چون تو را دوست داشته اند و صلاح تو برایشان مهم بوده است اما مگر صلاح انسان فقط در مراقبتهای شکمی و مادی است؟ قطعا خیر. حفظ روح انسان از وسوسه های شیطانی و دمیدن روحی نورانی به نام ایمان در کالبد انسان بسیار مهمتر از مراقبتهای جسمانی از اوست . و شهادتین یعنی تزریق ایمان به انسان و ...
ما خدا داریم پیامبر داریم امام داریم ولی هیچ کدوم کنار ما نیستن که کمک بگیریم
در کنار بودن، لزوما مادی و فیزیکی نیست زیرا به قول شاعر:
گر در یمنی چو با منی پیش منی
ور پیش منی چوی بی منی در یمنی
(بر اساس روایات) همینکه قلبت با امام زمانت باشه او در نزد توست و مراقب تو و همینکه یک ذکر یا الله می گویی یعنی خدا در نزد تو و به یاد توست و این اوست که تو را به یاد خود انداخته است.
چی جوریه که می گن انجیل دست کاری شده ولی قران نه؟
با اندکی مطالعه انجیل خودت می فهمی که این کلام خدا نیست و خود مسیحی ها هم می گویند این کتاب، شرح زندگی!!! حضرت مسیح علیه السلام است یعنی یک کتاب تاریخی! نه وحی خدا. ضمنا وجود دهها انجیل _که تازه پس از حذف آنها جهار تا موجود است_ خود گواه بر تحریف است زیرا بالاخره خداوند تنها یک انجیل را مرحمت فرموده نه چهارتا و بیشتر و ...
اون زمان های قدیم حدیث ها رو دست کاری می کردن چی جوری باور کنم که نهج البلاغه دست نخورده ؟
در هر کاری اعتماد به متخصصان امری معقول و منطقی است در کار بررسی سند روایات نیز اعتماد به حدیث شناسان و فقهای مکتب اهل بیت علیهم السلام امری منطقی و معقول و ضروریست. در مورد سند نهج البلاغه و در دیگر روایت نیز این امر مستثنی نمی باشد
خدا موجودی بی نیازه پس واسه چی برا خدا روزه بگیریم واسه چی واسش نماز بخونیم
راست میگی او بی نیازه ولی این ما هستیم که به او نیاز داریم روزه و نماز سازنده انسانست نه خدا. ما برای رشد و تعالی به این دو نیاز داریم برای مثال ما باید در برابر الطاف الهی با ادای شکر او بر معرفت خود بیافزاییم وگرنه انسانی بی معرفت و نالایق خواهیم بود زیرا هر عاقلی می داند که در برابر الطاف دیگران _ حتی دادن یک بلیط اتوبوس به انسان _ باید شکرگزار و سپاسگزار باشیم. و ....
التماس دعا
اکبر فرحزادی نویسنده این سطور معتقد است تنها مذهب بی نقص و نجاتبخش اسلام شیعی است و بدون هدایت اهل بیت علیهم السلام هرگز نمی توان به مقصد رسید. بیایید همه در نشر آموزه های اهل بیت علیهم السلام کوشا باشیم. |